Saturday, August 30, 2008

KRISTINS 12 STORVERK


Hösten närmar sig i rasande fart och jag bara MÅSTE ha nåt att göra i höst. 12 storverk är en bra början eller lagom ambitionsnivå, kunde Herakles, så kan jag. Det måste vara antingen något som jag tycker är jobbigt & tråkigt eller nåt som tar tid, det ska inte gå för fort eller vara för enkelt. Men det får vara trevligt och roligt. Gud så himla käck jag är. Alltså dessa storverk är kanske inte är så världomvälvande, men det bryr jag mig icke om!

1. Ordna garderoben och städa mitt rum (ja, jag är 14 år)
2. Börja teckna.
3. Gå runt hela Skogskyrkogården och kontemplera.
4. Börja simma minst en gång i veckan
5. Ta långa promenixer i Nacka Reservatet
6. Gå någon mat-hantverkskurs och lära mig något nytt.
7. Sluta köpa mat som jag aldrig gör nåt av, börja ta hand om allt.
8. Inte slösa pengar.
9. Träffa en rockgud.
10. Stanna hemma och läsa oftare. Kanske hitta något spännade ämne att förkovra mig i.
11. Gå på mer konserter, lyssna på mer musik och köpa fler skivor.
12. Hitta ett jobb som är skitkul och inspirerande!

Tolv! Men det blev ju typ mer en att göra lista, men det är svårt att hitta på 12 STORverk. Insåg att mitt fantastiska självförtroende inte tror på att jag kan utföra storverk!

Kul kul kul!

No comments: