Tuesday, January 20, 2009

Ego


Nu är jag tillbaka från Tenerife! Det har varit oerhört sköna dagar på stranden och slappa groggar på balkongen i underkläderna. Jag har hunnit läsa skitbra böcker och jag har blivit rätt filosofisk och flummig. Jag insåg att jag inte tagit mig själv på allvar på över tio år och att det är dags att ge mig själv en ärlig chans.

Det är inte larvigt att vara seriös, jag har varit en värdelös människa som inte varit värd den framtid jag drömt om eller ville ha. Men nu är det slut med det. Jag kan göra vad jag vill om jag bara vill det tillräckligt mycket och jag får drömma, jag får drömma hur mycket jag vill. Jag är lika värd fulfillment som alla andra. Och så ska jag ta mig själv på allvar och inte bara vifta bort alla idéer jag har. Jag får vara kreativ och försöka (med betoning på försöka) teckna, måla, skriva, dansa burlesk, ja ni fattar, utan att det är självupptaget, patetiskt eller pretentiöst.

Dessutom tror jag att jag äntligen har bearbetat mitt senaste förhållande så pass mycket att jag kan gå vidare från det. Har kommit fram till att vi nog var två personer som behövde sällskap och trygghet, någon stor kärlek var det nog aldrig tal om, vi älskade nog varandra mer som syskon eller vänner. Summa sumarum jag känner mig mer hel än vad jag gjort på, ja, jag vet inte hur länge. Och snart börjar jag träna, så snart som möjligt, vattengympa here I come, för Body Pumpen har jag en hälsosam rädsla...

Det bästa är att allt det här inte känns överväldigande utan spännande, jag har nog hittat mitt burlesknamn till slut....
Det här kan bli mitt bästa år på väldigt, väldigt länge.

2 comments:

Anonymous said...

Lycka till!

Unknown said...

Tack så mycket!! Är starkast i världen för tillfället!