Friday, January 23, 2009

Liten tuva


Okej, så här ligger det till, hade tänkt hålla på det lite innan jag fått ihop alla detaljer. Men så här är det. Jag har bestämt mig för att jag vill börja plugga, idéhistoria närmare bestämt. Då måste jag fixa ihop ett slutbetyg, jag har försökt komvux tidigare och bara blivit uttråkad så nu tänker jag bara tenta upp allt s.k. prövningar. Satt och räknade efter på de betyg jag redan har och kom fram till att det inte var så hemskt hopplöst! Verkar tom troligt att jag kan söka till hösten. Och eftersom jag ska börja med burlesk på söndagar kan jag ju inte ta ett jobb med helgtider... vad kan jag jobba med då? Jo, dagiskök och de jobben brukar dessutom vara deltid, perfekt, då hinner jag plugga också! Och jag har redan en intervju på tisdag på ett Ur & Skur dagis! Gud så bra allt löser sig!

Sen brakar allt ihop, så klart.
1. Betyg som tas med i slutbetyget får inte vara äldre än åtta år, endast i undantagsfall får de tas med, hälften av mina betyg är tio år, dessutom är de bra betyg.
2. Prövningstiderna är dagtid på vardagar, funkar ju sådär med jobb.

Vet inte om lösningen är att plugga på distans men då kommer det ta längre tid, vilket iofs inte nödvändigtvis är något negativt. Men jag är ju sån, det ska hända på en gång och kommer det ett litet hinder så kan man lika gärna strunta i allt. Jag ska försöka boka ett möte med studievägledare på Åsö till nästa vecka, förhoppningsvis kan han hjälpa mig med pusslet. Det borde finnas några tider för prövning som passar och nån gång kan man säkert sjuka sig eller ta ledigt men det är ju max två gånger. Som sagt kanske det inte gör något om jag inte söker till i höst utan till i vår...

Om ni undrar över bildvalet, det är ett pussel.

3 comments:

Anonymous said...

Det är helt ok. Det finns mycket jag inte gillar! :)

Anonymous said...

Joooo! GNR har varit en stor del av min uppväxt. Men jag undrar lite vad dom håller på med nu.

Anonymous said...

Ja, jo, det var dumt att skriva "dom". Men till mitt försvar har ju faktiskt Dizzy Reed varit med sen -90. =) Velvet kan jag inte med.