Friday, January 30, 2009

Jobbigt värre med krav


Jag har blivit med jobb! Inga fler sena nätter, inga fler sovmorgnar. Dags för the straight and narrow. Jag ska laga ekologisk mat åt 36 barn och åtta vuxna på en Ur & Skurförskola som dessutom är kravcertifierat. Läskigt, tänk om jag inte kan nå upp till deras standard?
Jag får än så länge 25 timmar i veckan och med tanke på den långa restiden så vill jag helst inte jobba mer än 30t/v. Som det ser ut nu jobbar jag mån-ons 9-15 tors-fre 9-14. Torsdagar är jag med i barngruppen när vi går till skogen! Så nu kommer det väl bli ett jävla tjat från min sida om kravmärkning hit, uroskur dit och matlagning för barn hit, yrkesstatus dit.
Den roligaste reaktionen var från Amanda som ringde för att säga att hon för det första är avundsjuk på min arbetstider men ännu mer avundsjuk på att jag kan gå på Myrorna i Hjorthagen när jag vill!

No comments: