Thursday, February 26, 2009

The first day of the rest of my life


Nu har jag varit på introduktionspass på gymmet, se bild ovan, alltså jag ser ju inte så sjukt slut ut men då har jag haft trekvart på mig att lugna ner mig. Jag är hulken i höger sida av kroppen och inte riktigt lika stark i vänster. Har tränat korsrygg, mage, rumpan, bröstmusklar, axlar, skuldror det känns bra nu men jag dreadar träningsvärket som undvikligen kommer komma.
Min roliga instruktör, Gean, på Forsgrenska var väldigt hands on och inte rädd för att säga vad han tyckte. En stackars försiktig tjej som gjorde magövningar på en maskin gjorde fel, så han skulle visa och bad henne känna på hans bröstmuskler för att känna skillnaden. Hon såg så jävla obekväm ut men han var helt oblivious, efter mycket trugande och jag som helt ogenerat kände, sträckte hon ut sin lilla hand och tog på honom, ca 3 sekunder. Sen flydde hon till maskinen bredvid där en snajdig gymbesökare visade henne utan fysisk beröring men han visade ju helt fel enligt Gean. Han blev så upprörd över det att jag blev tvungen att göra några rep på egen hand när han lugnade ner sig. Mycket rolig med först en obekväm människa och sen en vredgad gyminstruktör. Vad mer gjorde vi? Jo, han berättade att för viktnedgång så är det förbränning som gäller och då är spinning absolut bäst. Och när det gäller gym eller motionscykel så är det bättre att köra hårt 20 minuter två gånger i veckan än att köra lagom 1½ timme fem gånger i veckan. Och så sa han att han såg glöden i mina ögon, vad det nu skulle betyda...
Så börjar tränandet på allvar, ett nytt kapitel i livets bok eller nåt liknande klyschigt. Så här har jag tänkt mig, gym och simning måndag och torsdag, spinning och/eller core ett eller två pass i veckan och burleskdans på söndagar. Stenhård kost måndag-fredag och sen lite indulgence på helgerna.
I eftermiddag ska jag träffa Elin för lite debauchery och sen vernissage på Ropa. Men först ska jag stretcha sen laga lite lunch, duscha och sen ja, göra mig i ordning i största allmänhet. Nä, nu behöver jag lite energi!

3 comments:

Me said...

Jag vill också gå på burleskdans. Gud vad kul!!!!

Me said...

Från Charlotte hehe

Unknown said...

Japp, jag tänker bli en burlesk superstjärna!