Tuesday, February 24, 2009

kopi mi

Det här har jag hittat på bloggar, det handlar om hur man träffat sin livspartner/käresta/ lover, de människorna har riktiga förhållanden jag har bara Amanda. But I guess she'll have to do... take it for what it is.

Vad heter ni?
Amanda & Kristin

Hur träffades ni?
En tråkig dag i januari 1985 sprängdes Amanda ut ur mammas trånga livmoder. Till min stora förskräckelse, jag ville ha en lillebror som hette Hampus, no such luck.

Hur länge har ni varit tillsammans?
För länge, 24 år.

Bor ni ihop?
Ja.

Har ni barn?
Nej, inte som vi vet om.

Har båda körkort?
Nej, ingen.

Isåfall, vem kör bäst?
Jag tror ändå att det är jag.

Kommer du ihåg er första kyss?
Näpp, den dagen kommer inte. We're close, men inte på det sättet.

Vem sa "Jag älskar dig" först?
?

Vem är äldst?
Jag

Vilka stjärntecken är ni?
Jag är kräfta och Amanda är stenbock/vattuman.

Vem är längst?
Jag, jag är ju äldst.

Vem sjunger bäst?
Jag, tycker jag. Vet inte vad Amanda tycker men hon röstar nog på sig själv.

Håller ni i handen på stan?
Haha, I wish!

Var nån av er oskuld när ni träffades?
Ja, båda två!

Kände ni varann innan ni blev ihop?
Innan vi träffades, i ett annat liv, vem vet, jag kanske fick henne för mina synder.

Vad har ni gemensamt?
Blod, ansiktsdrag, en lägenhet, släkt. Och så tycker vi om att vara arga på varandra och bråka om städning, en stor hobby.

Blev du kär i första ögonkastet?
No way, José!!! Min först reaktion på att jag fått en ny syster var 'Oj, vad rädd jag blir'.

Har ni någon speciell låt?
Ring my bell, Tiger mountain peasant song, Loving you, allt med Wham, Agadoo, Justify my love, Cry to me.

Har ni stora framtidsplaner?
O ja!

Har ni gråtit i varandras armar?
Kanske, minns inte... säkert.

Har ni varit utomlands tillammans?
Japp, we were born abroad!

Vilket är ert bästa minne?
Men äsch det går ju inte att svara på, roligt var det när vi gick från Skeppsholmen till Långholmen för att piggna till bad och sova. Och knöt fast Amandas väska med ett snöre runt handen osv

Vem lagar bäst mat?
Jag! Hoppas jag, men Amanda är väldigt duktig hon med!

Vad gör ni en vanlig vardagskväll?
Tv, te, böcker, middag, internets, plock, dusch ibland, ut ibland, försöka komma i säng i tid och sånt tråkigt och vanligt.

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses?
Näver.

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?
Nej, inte direkt.

Blir du lätt svartsjuk?
Nä eller jo, på väckarklockan hon fick i födelsedagspresent.

Brukar ni bråka?
Japp, minst en gång i veckan.

Ringer eller SMS:ar ni mest?
Mest ringande, sms ibland.

Vilken är hennes finaste kroppsdel?
Hennes blod... för det delar vi...moahaha annars är hennes öron okej.

Pratar någon av er i sömnen?
Båda två

Vad använder ni för preventivmedel?
Jag har spiral o Amanda en förbrukad p-stav, men känner inte hade att jag behöver så mycket skydd mot Amanda, än så länge så är jag starkare!

2 comments:

Fröken Dill said...

Hysteriskt kul! Underbart med en bra syrra också.

Hälsar fröken Dill

Unknown said...

Ja, det är inte lätt att va singel! Då far man ta det man har närmast!!!