Friday, February 20, 2009

TAX SÅ MYCKET

Ibland så undrar man vad man har gjort för att få så snälla vänner. Jag har under en dryg vecka tjatat om att jag vill köpa en digital kompakt kamera och suttit på blocket och funderat på vad som är prisvärt. Är det värt att lägga 500 kronor extra för att få fler pixlar osv. Jag är ju inget encyklopedi när det gäller kameror så huvudet börjar bara snurra och det lutar åt att jag inte kommer köpa någon kamera alls. Jag har en digital system kamera men den vill jag inte dra runt på stan med, inte bara för att den är värdefull/ömtålig utan också för att den är klumpig. Det blir inga bra bilder med mobilen och därför blir det ingen bilddokumentation av mitt fantastiska social life.

Så idag får jag ett mail från Elin som är på fotomässa i Götlaborg. Hon har köpt en kamera åt mig! Va? Varför? Glad är jag hur som helst även om jag sålt min själ till djävulen. Vem vet vad Elin förväntar sig i retur.... En Nikon L10 blev det. Stort tack Elin!

No comments: