Wednesday, February 04, 2009

Luften är fri


Alltså jag är inte för censur och tycker självklart att alla får tycka vad dom vill. Jag förstår vilken knepig balansgång det är, jag tycker att folk som vill censurera andra inte ska ha rätt att sprida sitt hat, nazister, böghatare, islamofober, misogynister osv. Och om jag vill censurera deras åsikter så ja var hamnar vi då? Tillhör jag också förtryckarna och hatmånglarna? Ja, jag vet inte. Fast å andra sidan är folk homofober eller nazister pga desinformation, hjärntvättning eller ren och skär okunskap. Tror (hoppas?) att det går att lära bort okunskapen. Hoppas att ni fattar var jag står att jag inte vill främja censur och en stängd debatt där vissa ämnen är tabu.
Med det sagt, efter att läst runt på bloggar så ser jag människor som inte bara använder sina egna bloggar för att sprida sitt hat och medvetna desinformation utan även genom kommentarer på andras bloggar får ut sitt budskap och en länk tillbaka till sig själv.
Jag är för fri debatt men accepterar inte hets mot folkgrupp, personangrepp eller påhopp. Min blogg ska inte vara ett forum för hatåsikter. Nu har inte det hänt mig men jag ville bara klargöra att hatmånglare undbedes och gör sig icke besvär.

2 comments:

Anonymous said...

[svar] vad trist att vara sjuk. Jag vet inte riktigt om jag är sjuk eller inte. Idag har ätit pizza för det var det enda jag kunde tänka mig till lunch...

Anonymous said...

Jag hoppas Tobias Sammet i Edguy kommer att ta bort min "vad-det-nu-är-sjukdom" ikväll på konserten. Tyvärr blir det nog ölfritt. Känns inte riktigt som läge för det.:-/