Monday, September 04, 2006

Danni Diamond byter jobb












Igår var jag hos mormor och lagade födelsedagsmiddag. Det har aldrig varit så tugnt att gå upp som det var igår! Det kändes som att jag gick sönder OCH vi fick halvspringa i regnet till pendeln. Vartenda steg kändes som ett hemskt straff, ja, man får vara melodramatisk ibland. När vi kom till Södra Station med lungorna i händerna så var det 5 min kvar tills tåget skulle gå. Mormor är något av en dubbelnatur, varm, pladdrig, mormorig för det mesta, slavdrivare och barsk i köket. Vi var och handlade också, ICA Gnesta är ganska kul, han som äger det heter Yrjan, bara det är kul. Gnesta är fint men det är way too many lantisar. Otroligt skönt när maten och allt var klart, och alla morbröder och mostrar verkade mätta och glada. Men fan vad trött och bakis jag var.

Jag och Amanda var på Debaser i lördags och blev helt förälskade i en vanvettigt honeylicious tjej som pratsjöng (jag tror att det brukar kallas rap). Hon hade en rosa peruk och var så sööööt (om 10 år kommer ni se den här stavningen i alla tidningar, men jag vet inte, det kan vara Janne Ls påhitt också, jag är inte helt säker).

Igår var vi på Kvarnen med Danni, Sandra, Janne Långben, Täcket, Lillen, Sara-Vide osv, det var lugnt & trevligt. Danni hade jättefina kläder på sig, svarta byxor, vit glansig skjorta, pärlhalsband, very classy. Hon påstod att hon hade fotat ett bröllop men jag börjar undra om hon egentligen inte är servitris?! Kvällen avslutades med ett par centiliter ren Bacardi, undrar om alla servitörer undrade varför alla helt plötsligt ville dela på Dannis vatten? Eller så fattade de inte varför hon inte jobbade. Jag och Amanda gick hem sen, vilket var exakt vad jag behövde, sällan har sängen känts så underbar & fantastisk. Men jag kan slå vad om att alla som skulle upp tidigt idag gick på efterfest!! Aldrig får jag gå på efterfest..........

No comments: