Monday, September 11, 2006

Kristin i Kris


Katastrofen är total!



Extend har slut på blekningsmedel! Förstår ni innebörden? Jag har ingen aning vad jag ska göra åt detta! Springa Stockholm runt och leta blekmedel?! Vad ska jag göra? Extend vet inte när de får nytt och, ve och fasa, så lät det nästan som om de kanske inte skulle få in mer......... Vad ska jag göra? Köpa en tattig Åhléns-blekning och köra fett med infärgning?! En vecka? En vecka? Förstår de inte hur det här påverkar min utväxt? Aldrig kan man lita på nåt! Mitt förhållande med Extend har varit pålitligt, kärleksfullt, tryggt men nu vänds allt upp-och-ner, kommer jag kunna lita på Extend igen? Är väl så illa tvungen att köpa infärgning där ändå, det är okej, jag kanske kan överleva det här. Den stora frågan är, ska färgen bli rosa, blå, lila? Hjälp, jag är så trött på mina utväxter.

Jag inser nu att det här måste fascinera människor något vanvettigt! Jag lovar att återkomma och berätta allt om den kvalfulla process som är att uppnå silverlilahår.

Igår var det många besvikna casualbajare på Kvarnen, så fruktansvärt löjliga, tror dom att dom skulle palla en match med riktiga casuals? Jag tror inte det. De gick runt och hade något slags interngnabb som verkade härstamma från derbyt. Många upprörda väsningar mellan tänderna om svikna förtroenden och om vem som höll vem om ryggen. Jag var totalt övertygad om att det skulle bli bråk men nej, de höll sig i skinnet. Måste säga att jag blev lite imponerad. Grejen är den att de här killarna, för det var mest killar, är nog ganska hardcore för att vara Lilleputt-Stockholm men om de var i England så skulle de nog ganska snabbt inse att dom var ganska mainstream, vanliga. Där skulle de behöva bli minst tre gånger så hardcore för att sticka ut, nu vet jag ju i och för sig att de inte vill sticka ut, men för att betyda något. Sen finns det ju en del nazister och facister i de engelska klackarna, mycket trevligt folk. Jag har faktiskt läst två böcker och sett minst tre filmer (två var dokumentärer) om brittiska football hooligans så jag vet faktiskt vad jag talar om!


Nu måste jag klura på mitt stora blekningsproblem. Och lyssna lite mer på Juliette & The Licks och fundera på om jag gillar det eller inte.

P.S. Nu ska Tre-reklamen plåga oss med Young Folks (av Peter, Bjorn & John), räckte det inte med att jag var upphakad på den i princip hela juli? Det är bara att börja vissla igen! Men jag glömmer kanske "Three is a magic number, yes it is, it's a magic number.....", får man hoppas i varje fall.

2 comments:

Anonymous said...

Gillar bilden!!!

Unknown said...

Ja det får jag hoppas!