Wednesday, September 06, 2006

Danni Diamond Fyller År!


Igår var en bra dag, en dag då Daniela fyllde år. Vi var och åt på Indian Garden, det var lika gott som vanligt men jag har aldrig varit med om en liknande servering. Det var som en matkulspruta. "Två chicken korma, två chicken tikka masala garlic, tre chicken tikka, tre sada naan, en chicken panir naan, en panir". Tre skålar ris, två kobra, fyra mariestad, två stora stark, som formligen sprutade ut på två minuter. Det var vansinnigt. När jag skulle äta min mat slevade jag bara i mig det, jag var så sjukt uppe i varv. Jag åt Chicken Jalfriazi, grönchilimarinerad kyckling med paprika och lök i en korianderkryddig grönsaksås, serveras i het järngryta och så en Sada Naan till. Så gott att jag kunde äta det igen. Efter maten och nån öl bröt alla uppe och jag mötte inte dom förräns på Kvarnen. Däremellan stötte jag på Marit och Julle, händelserikt som vanligt. Men det STORA skedde på Kvarnen.

Jag sitter helt oskyldigt vid ett bord och råkar lyfta blicken och vem fladdrar inte förbi, i en stor flängig rock, gubbkeps och något vilt i blicken, om inte Micke Persbrandt! Jo, jag lovar. Sen gick jag, Sara och Tobias på jakt efter honom och fann honom. Jag gick därefter och rökte, då står hans hund, en rhodde som heter Santos el liknande, bunden utanför. Tvivlar på att jag får glida in på Kvarnen med överrock och lämna min hund till vakterna. Tror ni han får lite bättre behandling för att han är känd?! Sen när han skulle gå lyckades han både smeka mig över magen och trycka sig mot mig. Om jag säger att han var nykter så skulle jag ljuga. Något säger mig att rollen som nybliven pappa kanske inte alltid är så kul.....

1 comment:

Anonymous said...

hunden heter Vasco! Så jävla långt ifrån var jag inte.