Thursday, September 14, 2006

Inte så döva hundar


Fick precis höra på radio om rörelsesjuka, även känt som sjösjuka och åksjuka. Man började ana att det kunde ha något att göra med öronen när ett gäng döva skulle skeppas från Frankrike till England och bara de hörande blev sjösjuka. Det bekräftades på 30-talet av en svensk forskare. Han hissade hundar upp och ner, upp och ner i lyftkranar i Stockholms Hamn. Dom blev rörelsesjuka, hör och häpna, MEN när de (forskarna) tog bort innerörat från hundarna, då kunde de hissas upp och ner, upp och ner, upp och ner, upp och ner hela dagen lång utan att må illa! Sammanhang öra och rörelssjuka, bekräftat! Science is fabulous!

Måste för övrigt öva mig på att inte knäppa fingrarna i baktakt till låtar, det gör tydligen bara pensionärer. Så om någon har tips på hur jag ska sluta med detta så tar jag mer än gärna emot dem! Jag har även fått frågor om varför jag bara har skrivit om en liten del av min bekantskapskrets. Det är för att jag bara har skrivit om dom som är tillräckligt intressanta. Så det så!

1 comment:

Anonymous said...

Känner mig hedrad!!!

Det där med hundarna mår jag förresten illa av, även om di små stackarna till slut kunde hissas upp och ner, upp och ner, upp och ner hela dagen utan att må illa.